Jeanette Adore la France

Jeanette Adore la France

fredag 6. juni 2014

Le 70ème anniversaire du débarquement en Normandie!


06.06.1944 – 06.06.2014 – i dag er det 70 år siden landgangen i Normandie under den andre verdenskrigen, og det ble selvfølgelig markert med mange, mange seremonier. I går og i dag ble vi i norskseksjonen invitert på norske seremonier, der både Kongen og statsminister Erna Solberg var – stas! Vi stilte selvfølgelig opp i bunad (jeg fikk låne mamma sin ^^), og ble ved flere anledninger kalt «bunad-jentene». Tilstede på seremoniene var også Hans Majestet Kongens Garde, og det er så utrolig stilig å se på de spille! Det var helt utrolig stemning, og jeg var skikkelig stolt av å være norsk!! Vi fikk også hilse på kongen (!!!) og håndhilse på og snakke litt med statsministeren. Var så utrolig gøy alt sammen! Bildene har jeg lånt av seksjonen og her . Hvis dere er interesserte i å se noen videoklipp fra seremoniene, kan dere se de her (hvis dere ser en haug med jenter i bunad er jeg en av dem ^^).Her er også en artikkel der det står litt om arrangementet. 


Statsministeren holder tale!

Bunad-jentene!
Alt i alt var det en utrolig morsom opplevelse å få være med på! Dette er noe jeg aldri kommer til å glemme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar